Top 4 fructe oleaginoase de consumat pentru sanatate 🌰🥜

Care sunt cele mai recomandate 4 fructe oleaginoase pentru sanatate?

Crocante, satioase si hranitoare, nucile sunt alimente fantastice de avut la indemana. Ele reprezinta o sursa buna de fibre, grasimi sanatoase si proteine vegetale. In plus, sunt foarte gustoase mancate singure, combinate cu fructe sau adaugate la mancaruri precum salate, deserturi si cereale.

Cercetarile in domeniul alimentar sugereaza ca fructele oleaginoase consumate regulat pot sustine o greutate corporala sanatoasa si ajuta la reducerea riscului anumitor afectiuni de sanatate, cum ar fi bolile de inima sau diabetul.

Oleaginoasele sunt, de asemenea, o alegere excelenta de hrana pentru copii. Studiile arata ca adaugarea nucilor in dieta copilului dumneavoastra poate imbunatati aportul de proteine, grasimi sanatoase si fibre.
Fructele oleaginoase au diverse texturi, arome si profiluri nutritive. Iata mai jos cateva dintre cele mai importante nuci hranitoare de adaugat in dieta ta.

1. Migdale

Migdalele sunt niste nuci incredibil de populare datorita aromei lor, a profilului nutritiv impresionant si a costului relativ ieftin. Le puteti manca prajite sau crude, dar sunt adesea transformate in unt de migdale, faina de migdale si lapte de migdale.

Aceste nuci sunt deosebit de bogate in vitamina E, un nutrient solubil in grasimi care functioneaza ca un antioxidant pentru a va proteja celulele impotriva daunelor oxidative. Aportul de vitamina E din migdale sustine, de asemenea, functia imunitara si comunicarea celulara.

Nu numai ca migdalele sunt o sursa buna de grasimi sanatoase, proteine, fibre, vitamine si minerale, dar pot, de asemenea, sa reduca factorii de risc pentru bolile de inima, cum ar fi colesterolul LDL crescut (colesterolul rau) si excesul de grasime abdominala.

Un studiu pe adulti tineri a constatat ca cei care au mancat 56 de grame de migdale pe zi au avut reduceri semnificative ale colesterolului LDL (colesterolul rau), markerilor inflamatorii si hemoglobinei A1c – un marker al controlului zaharului din sange – in comparatie cu un grupul de control.

De asemenea, migdalele pot promova sanatatea intestinala prin sustinerea cresterii bacteriilor intestinale benefice, inclusiv speciile de Bifidobacterii si Lactobacillus.

2. Caju

Nucile de caju au o textura crocanta si lasa o senzatie cremoasa, caracteristici care se potrivesc bine atat cu preparatele sarate, cat si cu cele dulci. Le puteti manca crude, prajite sau sub forma de unt.

Aceste nuci sunt o sursa buna de mai multi nutrienti esentiali pentru sanatatea oaselor, inclusiv proteine, vitamina K, magneziu si mangan.

Mai multe studii au examinat daca dietele bogate in caju imbunatatesc simptomele sindromului metabolic, un grup de simptome cum ar fi cresterea tensiunii arteriale, nivelurile de grasime din sange, zaharul din sange si grasimea abdominala care cresc riscul de boli de inima si diabet.

O revizuire a mai multor studii a constatat ca un consum regulat de caju poate duce la reduceri semnificative ale tensiunii arteriale si ale nivelului de trigliceride. Cu toate acestea, unele studii au observat rezultate mixte, asa ca sunt necesare mai multe cercetari in sens.

3. Nuci de Brazilia

Nucile braziliene sunt o sursa bogata de multi nutrienti, in special seleniul mineral.

Nucile braziliene contin un numar mare de vitamine si minerale, inclusiv vitamina E si magneziu, un mineral esential pentru reglarea glicemiei si a tensiunii arteriale, a functiei nervoase si a producerii de energie.

De asemenea, aceste nuci sunt una dintre cele mai bogate surse alimentare de seleniu, un nutrient de care corpul dumneavoastra are nevoie pentru functii critice precum productia de hormoni tiroidieni si sinteza ADN-ului.

Cu toate acestea, ar trebui sa limitati aportul la doar cateva nuci pe zi pentru a evita depasirea limitei superioare, ceea ce poate duce la otravirea cu seleniu. Cu toate acestea, s-a observat ca acest risc exista, in mod real, atunci cand consumati prea mult seleniu din suplimente, nu din alimente.

Concentratia de seleniu din nucile braziliene depinde de multi factori, insa acest mineral functioneaza ca un antioxidant puternic si poate proteja impotriva daunelor oxidative.

4. Alune de padure

Alunele de padure sunt foarte hranitoare, cu un continut crescut de grasimi sanatoase, proteine si fibre.

Pe langa faptul ca sunt o sursa buna de vitamine si minerale, alunele de padure contin compusi vegetali precum acidul galic, epicatechina, acidul cafeic si quercetina, care au efecte antioxidante si antiinflamatorii asupra organismului.

Prin urmare, aceste nuci pot ajuta la imbunatatirea calitatii dietei si la cresterea aportului de antioxidanti in organism. In plus, consumul regulat de alune de padure poate ajuta la reducerea factorilor de risc pentru bolile de inima, cum ar fi reducerea colesterolului LDL crescut (colesterolul rau) si a colesterolului total.

Concluzii

Nucile precum migdalele, fisticul, alunele de padure, nucile si caju sunt o sursa excelenta de nutrienti, cum ar fi proteine, grasimi, fibre, vitamine si minerale.

Cand sunt consumate ca parte a unei diete bogate in nutrienti, nucile va pot reduce riscul de boli de inima si va pot sustine sanatatea imunitara, printre multe alte beneficii.

In plus, nucile sunt versatile si delicioase. Le puteti savura singure sau le puteti combina in salate, dulciuri si alte preparate impreuna cu alimente hranitoare, cum ar fi fructele si legumele.

De retinut!

Multe unturi de arahide sau alte nuci contin uleiuri si zaharuri adaugate pentru a imbunatati textura si gustul produsului final, dar cel mai sanatos este sa alegeti produse care nu contin aceste ingrediente. Ca atare, asigurati-va ca cititi cu atentie etichetele produselor pe care alegeti sa le cumparati.

Fructe si nuci oleaginoase bio organice naturale

Biorigine are grija de sanatatea ta si iti aduce fructele oleaginoase bio de la Bio Natur, alimente bio din care sa-ti iei sursa necesara de vitamine, minerale si antioxidanti de care organismul tau are nevoie:
✔️ Alune de padure Bio
✔️ Caju Bio Crud
✔️ Migdale Bio Crude
✔️ Mix Studentesc Bio
✔️ Nuci de Brazilia Bio
✔️ Seminte Bio de dovleac
✔️ Seminte Bio de Chia
✔️ Seminte Bio de Floarea Soarelui
✔️ Muguri de Pin Bio Crud

Citeste despre…

Meniu