Semintele de pin in alimentatia bio

Pinul (Pinus) este un arbust din familia Pinaceae, fiind o planta originara din tarile nordice, care incorporeaza peste 80 de specii de arbori, in special arbori cu scoarta rosie. Frunzele sunt dispuse in manunchiuri grupate intr-o teaca avand rolul de a proteja baza frunzelor. Semintele pinului sunt ovale de culoare gri-crem. Spre deosebire de brad, pinul produce o cantitate mai mare de rasina si ofera, prin muguri si seminte, proprietati curative deosebite.

Conurile de pin ajunse la maturitate contin semintele cu dezvoltarea potrivita atunci cand vine vorba de consum. Sunt peste 20 de specii de pin care produc astfel de seminte. Cele mai cunoscute soiuri din care se pot recolta seminte de pin pentru consum sunt pinul italian, pinul chinezesc, pinul Colorado si pinul mexican. Gusturile difera de la o specie la alta. Astfel o varietate de pin asiatic are un gust dulce si o forma triunghiulara in timp ce pinul Chinezesc poate lasa un gust amar dupa consum. Semintele de pin din varietatile europene sunt mai scumpe si au o aroma mai pregnanta.

Cum se recolteaza semintele de pin

Recoltarea se face de obicei primavara atunci cand conul pinului incepe sa se deschida. Cosurile cu conuri sunt lasate apoi la uscat in interior, in camere speciale sau solarii, timp de mai multe zile zile, dupa care sunt scuturate, semintele fiind alese si decojite manual. Pastrarea semintelor de pin pentru consum se face in locuri uscate si racoroase, se pot folosi si borcane ermetice tinute in frigider

Semintele de pin par sa fie cea mai buna si naturala solutie pentru reducerea considerabila a apetitului si senzatiei de foame datorita acidului pinolenic. Acestea sunt foarte bogate in rasina, au un gust aromat puternic si a fost dovedit ca au puterea de a regla intr-un mod miraculos metabolismul. Consumul semintelor de pin va poate scapa de migrene. Sunt foarte bogate in: Omega-6, Mangan si Cupru.

Textura si gustul sunt deosebite, diferitele gusturi ale varietatilor pot fi potentate prin prajire, astfel devenind in acelasi timp crocante cu o aroma mai intensa.

Folosirea semintelor de pin in alimentatie

In scop culinar sunt folosite inca din antichitate in Grecia, conservate in miere pentru aportul de energie, in zilele noastre fiind apreciate si in scop medicinal. Amestecul de proteine, carbohidrati si multe vitamine fac din semintele de pin un foarte bun energizant.
Continutul de fier de peste 5mg ajuta la atenuarea anemiilor, continutul complexului de vitamine B, in special B6 si magneziu imbunatateste memoria si combate stresul si sprijina metabolismul. Fosforul impreuna cu omega-3 ajuta creierul sa functioneze optim si inlatura starile depresive, ajutand chiar si in tratamentul dementei. Consumul semintelor de pin ajuta la cresterea imunitatii prin continutul mare de mangan de 9mg la 100g. Vitamina A ajuta la mentinerea unei vederi bune, protejand ochiul impreuna cu luteina. Continutul de vitamina K ajuta la coagularea sangelui si atenuarea crampelor la menstruatie.
Avand un continut mare de grasimi si continut caloric mare sunt evitate pe nedrept de persoanele care au o dieta saraca in grasimi, dar, adevarul este ca semintele de pin contin o multitudine de nutriente sanatoase. Fiind bogate in acizi grasi, semintele de pin sunt excelente in echilibrul colesterolului, scazand nivelul LDL, colesterolul rau si crescand nivelul HDL, colesterolul bun.

Iata cateva idei de prepararare a semintelor de pin:

In amestec cu branza, usturoi, busuioc si ulei de masline extra-virgin va rezulta un pesto sanatos si gustos;
Incorporati seminte in iaurt cu fructe si alte seminte pentru un desert usor;
Inglobati seminte crude sau prajite in salate sau paste pentru senzatia de crocant;
Creati un humus excelent cu ajutorul lor prin blendare;
Adaugati seminte de pin peste garnituri ca broccoli, fasole verde sau conopida prajita;
Amestecati seminte de pin cu orez, quinoa sau alte seminte;
Folositi seminte de pin peste topingurile de pizza.

Atunci cand cumparati seminte de pin

Verificati intotdeuna data expirarii. Le puteti pastra in frigider sau conglator insa prajirea le extinde valabilitatea si le pastrati astfel mai mult timp.

Citeste despre…